Nordic Health – Terveytesi keskus Helsingissä

Ota yhteyttä

Päivitetty 12.10.2020

Harjoittelu Nordic Health Ruskeasuolla

Yleiset harjoitteluajat ovat maanantaisin, keskiviikkoisin, torstaisin, lauantaisin ja sunnuntaisin 24/7. Tiistaina  ja perjantaina voi harjoitella ennen klo 9.00 ja iltaisin 18.00 jälkeen.

Riskiryhmäläiset harjoittelevat tiistaisin ja perjantaisin klo 9.00-18.00 välisenä aikana. Huom. muut harjoittelijamme voivat tulla vasta klo 18.00 jälkeen harjoittelemaan.

Noudatamme tarkkoja hygieniaohjeita. Ohjeet löytyvät fläppitaululta keskuksesta. Kertakäyttökäsineet ja juomamukit ovat harjoittelijoille tarjolla. Omia juomapulloja ei käytetä.

Missään sairausoireissa ei saa tulla harjoittelemaan ja ulkomaanmatkan jälkeen on tärkeä pysyä 10 päivän ajan karanteenissa. Koronan sairastaessasi saat tulla harjoittelemaan kaksi päivää oireiden poistumisen jälkeen.

Suojamaskeja käytetään silloin kun  paikalla on enemmän kuin kolme harjoittelijaa. Voit ostaa sairaalakäyttöön tarkoitettuja huippulaadukkaita tyyppi 2 R medikaalimaskeja keskuksestamme. Ne suojaavat käyttäjää ja muita ja niillä on helppo hengittää.

Seuraamme Suomen tilannetta ja tarvittaessa päivitämme muutokset tänne.

Soita meille 020 759 7319 ja sovi maksuton tutustumiskäynti

Terve keho, parempi elämänlaatu

Polvikipu vaivaa juoksulenkin jälkeen, arkiset asiat eivät suju niin kuin ennen, golfkierroksen jälkeen selkäkipu yllättää ja niskakivut vaivaavat työpäivän aikana. Lonkkakipu vaivaa kävellessä ja rajoittaa liikkumista. Yöuni katkeaa jomottavan olkakivun vuoksi. Kipu ei ole este kuntouksen aloittamiselle keskuksessamme. Meillä on ainutlaatuinen teknologia asiantuntijoidemme käytössä, joka mahdollistaa kivuttoman liikkumisen jolloin toipuminen alkaa ja koetun kivun määrä vähenee.

Olemme kuntoutuskeskus Helsingissä Ruskeasuolla. Olemme erikoistuneet tuki- ja liikuntaelinvaivojen hoitoon. Ohjaavan ohjelmiston ja biomekaanisesti optimoitujen harjoituslaitteiden avulla kuntoutuksen laatua ja etenemistä voidaan mitata ja seurata tarkasti. Harjoittelu ohjaavilla laitteillamme on turvallista, helppoa ja nousujohteista. Kuntoutuksen jälkeen voit jatkaa omatoimista harjoittelua keskuksessamme. Omatoimiharjoittelu sopii myös sinulle, joka haluat pitää hyvää huolta itsestäsi ja harjoitella tehokkaasti turvallisuudesta tinkimättä. Huippulaitteistollamme se onnistuu. Mittausten ja testien avulla voit seurata edistymistäsi ja pääset tavoitteisiisi.

Fysioterapia

Etsitko apua selkäkipuunolkakipuunpolvikipuunlonkkakipuun tai niskakipuun? Tarvitsetko nopeasti tehokasta kuntoutusta leikkauksen jälkeen? Kiputuntemusten jatkuessa ja lisääntyessä on tärkeää selvittää kivun syy mahdollisimman nopeasti ja pitää itsensä liikkeellä. Liikkumattomuus heikentää lihaksia ja rakenteita, joka aiheuttaa jo lyhyessä ajassa toimintakyvyn heikkenemistä.

Hoitosuositukset suosittelevat tuki- ja liikuntaelinongelmien ensimmäiseksi hoitomuodoksi strukturoitua harjoitusterapiaa. Tämä tarkoittaa kuntoutusta aktiivisen liikkeen kautta. ¹ Liike on paras lääke oikein annosteltuna. Harjoittelussa tällä tarkoitetaan liikeradan ja kuorman kontrollia. Liian vähäinen ei tehoa ja liiallinen voi hajottaa. Lisääntyneen aineenvaihdunnan ja lihastuen ansiosta vaurioituneiden rakenteiden toipuminen alkaa ja koetun kivun määrä vähenee.

Nordic Health keskuksessa jokainen kuntoutusliike tehdään täsmälleen oikein. Aikaisempaa kokemusta harjoittelusta ei tarvita. Helppojen säätöjen ja kuntoutuslaitteiden automatiikan ansiosta kuntoutujan on helppo käyttää ja asettua laitteisiin.

Lue lisää

¹Babatunde, O. O., Jordan, J. L., Van der Windt, D. A., Hill, J. C., Foster, N. E., & Protheroe, J. (2017). Effective treatment options for musculoskeletal pain in primary care: A systematic overview of current evidence. PloS one, 12(6), e0178621.

Omatoimiharjoittelu

Haluatko nostaa kuntoa ja lihasvoimaa 24/7. Et halua harjoitella perinteisellä hikisellä kuntosalilla, etsit tehokkuutta ja turvallisuutta tinkimättä lopputuloksesta. Arvostat laitteiden toimivuutta ja harjoitusympäristössä avaruutta, valoa, siisteyttä ja hyvää ilmastointia. Nordic Health keskus on sinulle oikea valinta. Liikkumalla ja tekemällä lihasvoimaharjoittelua säännöllisesti voidaan ennaltaehkäistä monia vammoja ja sairauksia. ¹

Lue lisää

¹Westcott, W. L. (2012). Resistance training is medicine: effects of strength training on health. Current sports medicine reports, 11(4), 209-216.

Ryhmäharjoittelu

Oletko yli 60-vuotias, tarvitset lihasvoimaa ja haluat lisätä vireyttä ja vetreyttä arkeesi? Nordic Health keskuksessa sinulle laaditaan oma yksilöllinen harjoitusohjelma. Aikaisempaa kokemusta ei tarvita. Turvalliset laitteet kertovat, miten harjoitus tehdään ja tutut ohjaajat ovat aina paikalla sinua auttamassa. Senioryhmissä harjoittelu on hauskaa, palkitsevaa sekä tehokasta!

Lue lisää