Nordic Health – Terveytesi keskus Helsingissä

Ota yhteyttä

Päivitetty 29.6.2020

Harjoittelu Nordic Health Ruskeasuolla 15.7.2020 alkaen

Lisäämme normaaleja harjoitusaikoja 15.7.2020 alkaen. Jatkossa voit tulla normaalisti harjoittelemaan maanantaisin, keskiviikkoisin, torstaisin, lauantaisin ja sunnuntaisin. Tiistaina  ja perjantaina voi normaalisti harjoitella ennen klo 9.00 ja iltaisin 18.00 jälkeen.

Riskiryhmäläiset voivat harjoitella tiistaisin ja perjantaisin klo 9.00-18.00 välisenä aikana ilman ajanvarausta.

Noudatamme edelleen hygieniaohjeita. Missään sairausoireissa ei saa tulla keskukseen ja ulkomaanmatkan jälkeen on tärkeä pysyä karanteenissa. Suojamaskin käyttöä suosittelemme edelleen etenkin silloin kun paikalla on useampia harjoittelijoita.

Seuraamme Suomen tilannetta ja tarvittaessa päivitämme muutokset tänne.

Päivitetty 29.5.2020

Nordic Health Ruskeasuon ohjeistus alkaen 1.6.2020

Tämän hetken tilanteen mukaan palauttaa harjoitusaikoja osittain normaaliksi muutamin rajoituksin 1.6.2020 alkaen. Jatkossa voit tulla harjoittelemaan aamuisin ennen klo 9.00 sekä iltaisin klo 18.00 jälkeen. Tämän lisäksi maanantait, torstait ja lauantait ovat koko päivän yleisessä harjoituskäytössä. Yleisinä harjoitusaikoina tulee käyttää CE hyväksyttyjä suojamaskeja lukuunottamatta cardioharjoittelua (crosstrainer, kuntopyörä, juoksumatto). Suojamaskeja on keskuksessa myynnissä.

Tiistaisin, keskiviikkoisin, perjantaisin ja sunnuntaisin on edelleen käytössä riskiryhmäläisille henkilökohtaiset harjoitusajat klo 9.00-18.00 välisenä aikana. Henkilökohtainen harjoitusaika tarkoittaa sitä, että harjoittelu- ja pukutilat ovat yksityiskäytössä 1h 15min ajan. Henkilökontakteja estääksemme voit tulla keskukseen sisälle ainoastaan oman varausaikasi alettua.  Sinun pitää poistua keskuksesta viimeistään 5 min ennen oman aikasi päättymistä ilmanvaihdon tehostamiseksi. Voit varata henkilökohtaisen harjoitusajan arkisin numerostamme 020 759 7319 klo 10-14 välisenä aikana. 

Turvallisuusjärjestelyjä

Cardiolaitteet on sijoitettu etäälle toisistaan. Ruuhkautumisen välttämiseksi myös ylätasanteen keskivartalo-, polvenojennus- ja koukistuslaitteet on otettu käyttöön.

Keskukseemme on asennettu turvallisuuskamerat. Voit katsoa lisätietoa erillisestä tiedotteesta keskuksessamme.

Huomioi tarkat ohjeet määrättyjen laitteiden desinfioimiseksi. Löydät ohjeet laitteiden kohdalta.

Hygieniaohjeet Nordic Healthin tiloissa

Älä tule harjoittelemaan, jos sinulla on mitään sairastumisen oireita.

Harjoittelemaan tullessasi

  1. Jätä ulkokengät kenkähyllyyn ja mene suoraan pukuhuoneeseen vaihtamaan harjoitteluvaatteet. ÄLÄ KIRJAUDU SISÄÄN TÄSSÄ VAIHEESSA!
  2. Älä koske turhaan ovenkahvoihin ja sulje ovia.
  3. Pese kädet huolellisesti saippualla ja sen jälkeen kuiviin käsiin käytä käsidesiä.
  4. Laita puuvilla/vinyylihanskat käsiin.
  5. Aloita ohjelmasi kioskilla.
  6. Cardioharjoittelun jälkeen pese kädet, laita suojamaski päälle ja ota uudet hanskat. 
  7. Harjoittelun päättyessä lopeta käynti kioskilla.
  8. Laita puuvillahanskat pyykkikoriin tai vinyylihanskat roskakoriin ja poistu tiloista ripeästi.

Sisääntulosta poislähtöön asti on tärkeää noudattaa tarkkaan kirjoitettua hygieniaohjeistusta. Keskukselta ohjeet löytyvät fläppitaululta kenkätelineen vierestä sekä tästä viestistä.

Ohje suojamaskin ostoon

Suojamaskit löytyvät kenkätelineen päältä minigrip-pusseissa. Kirjoita vihkoon nimesi, ostettujen pussien määrä ja päivämäärä. Saat laskun myöhemmin sähköpostiisi. Hinta 10€/pussi sisältäen viisi CE hyväksyttyä perusmaskia. Lisäksi olemme saaneet korkeatasoisia FFP2- tason “kirurgimaskeja” hinta 7€/kpl (nämä maskit ovat pientä naisten M kokoa). FFP2-tason maskit suojaavat käyttäjää hyvin, kun muut eivät käytä maskia esim. kauppareissut ja yleiset kulkuvälineet. Toivomme saavamme myös L-kokoa myöhemmin. Harjoitellessa käytä kevyttä perusmaskia.

 

Soita meille 020 759 7319 ja sovi maksuton tutustumiskäynti

Terve keho, parempi elämänlaatu

Polvikipu vaivaa juoksulenkin jälkeen, arkiset asiat eivät suju niin kuin ennen, golfkierroksen jälkeen selkäkipu yllättää ja niskakivut vaivaavat työpäivän aikana. Lonkkakipu vaivaa kävellessä ja rajoittaa liikkumista. Yöuni katkeaa jomottavan olkakivun vuoksi. Kipu ei ole este kuntouksen aloittamiselle keskuksessamme. Meillä on ainutlaatuinen teknologia asiantuntijoidemme käytössä, joka mahdollistaa kivuttoman liikkumisen jolloin toipuminen alkaa ja koetun kivun määrä vähenee.

Olemme kuntoutuskeskus Helsingissä Ruskeasuolla. Olemme erikoistuneet tuki- ja liikuntaelinvaivojen hoitoon. Ohjaavan ohjelmiston ja biomekaanisesti optimoitujen harjoituslaitteiden avulla kuntoutuksen laatua ja etenemistä voidaan mitata ja seurata tarkasti. Harjoittelu ohjaavilla laitteillamme on turvallista, helppoa ja nousujohteista. Kuntoutuksen jälkeen voit jatkaa omatoimista harjoittelua keskuksessamme. Omatoimiharjoittelu sopii myös sinulle, joka haluat pitää hyvää huolta itsestäsi ja harjoitella tehokkaasti turvallisuudesta tinkimättä. Huippulaitteistollamme se onnistuu. Mittausten ja testien avulla voit seurata edistymistäsi ja pääset tavoitteisiisi.

Fysioterapia

Etsitko apua selkäkipuunolkakipuunpolvikipuunlonkkakipuun tai niskakipuun? Tarvitsetko nopeasti tehokasta kuntoutusta leikkauksen jälkeen? Kiputuntemusten jatkuessa ja lisääntyessä on tärkeää selvittää kivun syy mahdollisimman nopeasti ja pitää itsensä liikkeellä. Liikkumattomuus heikentää lihaksia ja rakenteita, joka aiheuttaa jo lyhyessä ajassa toimintakyvyn heikkenemistä.

Hoitosuositukset suosittelevat tuki- ja liikuntaelinongelmien ensimmäiseksi hoitomuodoksi strukturoitua harjoitusterapiaa. Tämä tarkoittaa kuntoutusta aktiivisen liikkeen kautta. ¹ Liike on paras lääke oikein annosteltuna. Harjoittelussa tällä tarkoitetaan liikeradan ja kuorman kontrollia. Liian vähäinen ei tehoa ja liiallinen voi hajottaa. Lisääntyneen aineenvaihdunnan ja lihastuen ansiosta vaurioituneiden rakenteiden toipuminen alkaa ja koetun kivun määrä vähenee.

Nordic Health keskuksessa jokainen kuntoutusliike tehdään täsmälleen oikein. Aikaisempaa kokemusta harjoittelusta ei tarvita. Helppojen säätöjen ja kuntoutuslaitteiden automatiikan ansiosta kuntoutujan on helppo käyttää ja asettua laitteisiin.

Lue lisää

¹Babatunde, O. O., Jordan, J. L., Van der Windt, D. A., Hill, J. C., Foster, N. E., & Protheroe, J. (2017). Effective treatment options for musculoskeletal pain in primary care: A systematic overview of current evidence. PloS one, 12(6), e0178621.

Omatoimiharjoittelu

Haluatko nostaa kuntoa ja lihasvoimaa 24/7. Et halua harjoitella perinteisellä hikisellä kuntosalilla, etsit tehokkuutta ja turvallisuutta tinkimättä lopputuloksesta. Arvostat laitteiden toimivuutta ja harjoitusympäristössä avaruutta, valoa, siisteyttä ja hyvää ilmastointia. Nordic Health keskus on sinulle oikea valinta. Liikkumalla ja tekemällä lihasvoimaharjoittelua säännöllisesti voidaan ennaltaehkäistä monia vammoja ja sairauksia. ¹

Lue lisää

¹Westcott, W. L. (2012). Resistance training is medicine: effects of strength training on health. Current sports medicine reports, 11(4), 209-216.

Ryhmäharjoittelu

Oletko yli 60-vuotias, tarvitset lihasvoimaa ja haluat lisätä vireyttä ja vetreyttä arkeesi? Nordic Health keskuksessa sinulle laaditaan oma yksilöllinen harjoitusohjelma. Aikaisempaa kokemusta ei tarvita. Turvalliset laitteet kertovat, miten harjoitus tehdään ja tutut ohjaajat ovat aina paikalla sinua auttamassa. Senioryhmissä harjoittelu on hauskaa, palkitsevaa sekä tehokasta!

Lue lisää