Nordic Health Academy

Teitkö uuden vuoden lupauksen? Haluatko parantaa elintapojasi liikkumalla? Nordic Health tsemppaa sinut alkuun. Tee nämä kuusi liikettä kolmesti viikossa. Tästä se lähtee, lähde liikkeelle!

Nordic Health Academy

Core-harjoitukset

20 minuuttia kestävä keskivartaloa aktivoiva harjoitusohjelma. Tee kaikki liikkeet rauhalliseen tahtiin. Suositus 3x viikossa.

Rangan rullaus

1. Seiso lantion levyisessä haara-asennossa.
2. Taivuta selkää alaspäin pyöreällä selällä nikama nikamalta
rullaten. Vie liike niin pitkälle kuin hyvältä tuntuu.
3. Jännitä pakara lihakset ja nouse rauhallisesti nikama nikamalta
rullaten ylöspäin.
4. Pidä yläraajat rentoina vartalon vierellä.

 

Vinojen vatsalihasten aktivointi

1. Asetu nelinkontin niin, että polvet ovat lonkkien alapuolella ja kämmenet olkapäiden alapuolella. Hae hyvä yläselän pito.
2. Aktivoi keskivartalo ja nosta hallitusti oikeaa polvea ja vasenta kättä muutaman sentin irti alustasta. Palauta takaisin ja tee sama vasemmalla polvella ja oikealla kädellä.
3. Pidä selkä ja lantio keskiasennossa koko liikkeen ajan.

Vinojen vatsalihasten aktivointi

1. Asetu selinmakuulle, jalkapohjat lattiassa.
2. Aktivoi keskivartalo ja kurkota toisella kädellä kohti kattoa. Nostetun käden hartia ja lapa irtoaa alustasta. Pidä lantio keskiasennossa koko liikkeen ajan.

Keskivartalon hallinta

1. Asetu selinmakuulle. Tuo polvet 90 asteen kulmaan lantion levyisessä asennossa. Purista kantapäät yhteen niin, että jalkaterät osoittavat ulospäin.
2. Aktivoi lantionpohjanlihaksisto ja syvät vatsalihakset.
3. Työnnä kantapäitä yläviistoon vain niin pitkälle kuin pystyt hallitsemaan alaselän asennon
4. Purista kantapäitä yhteen koko liikkeen ajan.

Selän ojennus ja kierto

1. Asetu vatsamakuulle, kädet pään vierellä Y-asennossa.
2. Aktivoi keskivartalo ja pakarat ja pyri pitämään alaselkä keskiasennossa.
3. Kurkista oikean kainalon alta samalla kun nostat oikeaa kättä alustalta. Rutista lapaluuta alas (kohti selkärankaa ja vastakkaista pakaraa).

Pikkukobra

1. Vatsamakuulla, kädet hartioiden leveydellä.
2. Purista pakarat yhteen, pidä lantio paikallaan.
3. Työnnä käsillä ylös ja anna selän taipua rennosti.
4. Hae pituutta selkärankaan työntämällä päälakea yläviistoon.
5. Pidä lantio kiinni alustassa.

Konservatiivisella hoidolla saadaan tutkitusti leikkaushoitoon verrattuna yhtä hyviä tai jopa parempia hoitotuloksia monissa tuki- ja liikuntaelinvaivoissa. Merkityksellistä on kuitenkin se, mistä kuntoutus koostuu ja miten se toteutetaan. Ainutlaatuisen EVE-ohjelmiston ja biomekaanisesti optimoitujen harjoituslaitteiden avulla kuntoutuksen laatua ja etenemistä voidaan seurata tarkasti.

Yhteystiedot